gallery/b6c60363-b34b-4145-83e0-92cfc2fde992_200x200

REVIEWS

gallery/hollowknight

El fons, així com els propis nivells, personatges i tots els altres elements del joc estan dibuixats a mà. Envers de destacar de forma individual, l’apartat visual  (acompanyat del sonor) crea una atmosfera que acompanya l’obra amb el caràcter decadent del seu argument. A nivell mecànic, tot gira en torn al jugador, el propi mapa, arma i habilitats es presenten com a millores del personatge, de forma que el “modus operandi” a tenir en compte per desenvolupar-te com a personatge es la exploració, que es sens dubte l’element principal de Hollow Knight.

Hollow Knight ordena tots els aspectes d’un videojoc per oferir una aventura trepidant.

gallery/blasphemous

Amb el seu bell i elegant estil píxel, la banda sonora opressivament cansada i els enemics grotescament torturats, és fàcil deixar-vos xuclar en el món condemnat i miserable de Blasphemous.

Tu jugues com un capgròs gegant, l’anomenat “El Penitent”, que comença la seva recerca després de despertar-se en un castell inundat de cadàvers nus dels seus companys penitents. La varietat de personatges que nodreixen el món: sants, oracles i, pelegrins culpables, tots amb un patiment i simbologia religiosa plena de significat.

Com a Metroidvania, Blasphemous us concedeix llibertat en l’ordre de progrés, cada zona està connectada mitjançant una escala o ascensor o una porta tancada.

El principal entrebanc de Blasphemous és la seva plataforma: alguns salts requereixen massa precisió. La majoria de les meves morts es van deure a una manca de temps exacte per a una fracció de segon. Tot i així, Blasphemous em va tornar a temptar gràcies als seus múltiples finals, els requisits dels quals són simples. Després d’acabar-lo, vaig tenir prou comprensió sobre el seu món per tenir una idea de cap a on hauria de mirar i, com amb qualsevol bon Metroidvania, em sento prou intrigat per tornar com a mínim a jugar-lo un cop més.

gallery/blasphemous desktop

A The Red Strings Club ens trobem davant d'un joc en què els diàlegs acaparen gairebé per complet tot el protagonisme. És una aventura purament narrativa en la qual haurem de prestar atenció a totes les converses que aniran sorgint en aquest món cyberpunk que no pararà de posar-nos davant de tota classe de decisions i qüestions morals.

Per fomentar aquest ambient de reflexió, tenim un art visual pixel-art simple i net que casa la perfecció amb la seva banda sonora. A més, la jugabilitat basada en petits minijocs com preparar còctels que animaran als altres a contar-te més coses, o crear implants que modificaran la conducta de aquells que els comprin, de manera que interactuaran de maneres diferents durant la història.

gallery/the-red-strings-club-white-back

És igual quin camí trieu, amb cada decisió TheStanleyParable es divideix en branques i més branques. En cadascuna de les múltiples interseccions del joc, podeu seguir les instruccions del narrador o ignorar-lo i afrontar les conseqüències de la vostra petita resistència. Cada combinació d’opcions condueix a un final únic. Alguns d'aquests "acabats" són incongruents, alguns són absurds, alguns passen desapercebuts, la majoria autoreferencials, i molts se centren en els intents del narrador per tornar a la seva història.
Hi ha algunes raons per les quals funciona tan bé la trama d’aquest joc, la més evident és la del personatge del narrador. De vegades, se sent com un antagonista, però realment és un personatge de disseny narratiu. Està tan atrapat pel seu capritx caòtic com per la seva retribució. Segons el camí que camineu, pot ser grandiós, afectuós, fred, apassionat, suplicant i, més sovint, cansat.
TheStanleyParable es un joc que et posa en la pell de Stanley, pero tú continúes essent tú, i per tant ets lliure de fer el que vulguis, el joc et convida a rebelar-te, no només contra el narrador, que és un víctima més, sino contra com està construït el propi mon. Cada partida té una durada de 20 minuts aproximadament i compta amb uns 25 finals, per tant, amb la rejugabilitat del joc la seva durada ascendeix a unes 4h aproximadament.

gallery/dogo
gallery/tsp